«Трубопровід «Одеса-Броди» має змогу запрацювати в «прямому» режимі вже в цьому році», - стверджує представник «Правиці» від Української народної партії, координатор групи експертів з виконання Меморандуму по енергетичній співпраці України з ЄС Олександр ТОДІЙЧУК. Так політик прокоментував заяву голови правління компанії «Укртранснафта» Ігоря КИРЮШИНА газеті «Экономические известия», де той стверджував, що прокачування нафти в напрямку Бродів стане можливим не раніше 2011 року. «Трубопровід «Одеса-Броди» може бути запущений в напрямку Польщі дійсно не раніше 2010-2011 року, - вважає ТОДІЙЧУК. – Однак його перша черга в обсязі 6-8 млн. тонн нафти на рік може стартувати вже в цьому році». За словами представника УНП, Україна «першочергово може направляти каспійську нафту в ЄС не через Польщу, - а через Словаччину, Чехію та Угорщину, задіявши південну гілку трубопроводу «Дружба» та комбінований шлях до Бродів». Вирішення питання про запуск першої черги «Одеса-Броди» «в прямому напрямі» вже в цьому році залежить від приєднання до «українського» маршруту Словаччини», пояснює ТОДІЙЧУК. За словами політика, «Словаччина кілька років тому продала 49% акцій своєї нафтотранспортної системи дочірній компанії «Юкоса» з приватизаційними умовами збільшення обсягів прокачування нафти та побудови додаткових «нафтових» резервуарів». Однак, «оскільки проблеми ХОДОРКОВСЬКОГО, який є власником «Юкоса», призвели до краху компанії, інвестиційні зобов’язання перед Словаччиною не було виконано, і тепер перспективи нафтотранспортної системи Словаччини можуть бути пов’язані, перш за все, з українським проектом», - пояснює ТОДІЙЧУК. Він вважає «конче важливим якнайшвидший запуск Одеса-Броди в «прямому» напрямі для збереження стратегічної транзитної ролі України при транспортуванні нафти в ЄС». Як пояснив ТОДІЙЧУК, «Росія через рік обіцяє створити нові «нафтові» маршрути через Чорне та Балтійське моря, які будуть обходити територію Центральної та Східної Європи, - Білорусь, Україну, Словаччину, Угорщину, Польщу, Чехію та Балтійські країни». «Нові російські маршрути вилучать із «Дружби» близько 70 млн. тонн нафти на рік, що призведе до втрати майже половини обсягів нафти в цих країнах», - пояснює ТОДІЙЧУК. Наповнити «спустошені трубопроводи допоміг би пуск першої черги Одеса-Броди», - констатує політик. УНП
|