Про це заявив на брифінгу в середу керівник служби Секретаріату Президента з питань забезпечення зв’язків з Верховною Радою і Кабінетом Міністрів Ян Берназюк, повідомляє Ліга. Зокрема, він наголосив, що Кабінет Міністрів довільно трактує закони України і приймає рішення, що надалі скасовуються указами Президента. Наприклад, рішення Кабміну про призначення п’яти членів наглядової ради державних банків «Укрексімбанк» і «Ощадбанк» суперечить указові Президента. Також він нагадав рішення уряду Януковича про те, що розрахунки в газовій сфері повинні проводитися тільки через спільне підприємство «Укргаз-Енерго». Берназюк зазначив, що фактично цим була створена ситуація, коли всі кошти повинні бути монопольно сконцентровані в даного суб’єкта господарювання, і тільки втручання В.Ющенка дозволило стабілізувати ситуацію на газовому ринку. Берназюк також заявив, що останнім часом така лінія поведінки Кабінету Міністрів щодо безпідставного відчуження держмайна набирає обертів. Політика уряду відносно НАК «Нафтогаз України» теж була піддана критиці Секретаріату Президента. Берназюк, зокрема, підкреслив, що уряд не робить висновків з фінансового становища цього підприємства, і це теж може мати плачевні наслідки для держави. «Поводження Кабміну і рішення, які ухвалюються на засіданнях уряду, свідчать про те, що уряд не вживає адекватних заходів для збереження державної власності, навпаки, деякі його рішення говорять про стимулювання або створення механізмів для неконтрольованого відчуження низки важливих стратегічних об’єктів», – відзначив Ян Берназюк. * * * Президент України Віктор Ющенко своїм Указом зупинив дію розпорядження Кабінету Міністрів від 8 серпня 2007 року «Про затвердження Умов проведення конкурсу з продажу пакета акцій ВАТ «Одеський припортовий завод». Президент вважає, що умови відчуження зазначеного об’єкта державної власності не відповідають Закону України «Про основи національної безпеки України». Розпорядження Кабінету Міністрів, на переконання Президента, також не відповідає Конституції України, зокрема статті 16, за якою забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України є обов’язком держави; статті 17, згідно з якою забезпечення економічної безпеки держави є однією з її найважливіших функцій; статті 42, за якою держава забезпечує захист конкуренції, недобросовісна конкуренція не допускається, а також частині другій статті 8, якою встановлено, що нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй; частині другій статті 6; частині другій статті 19 та частині третій статті 113, які зобов’язують Кабінет Міністрів України керуватись у своїй діяльності Конституцією та законами України, діяти на підставі та у спосіб, що ними передбачені. В Указі йдеться про те, що приватизація ВАТ «Одеський припортовий завод», якому належить монопольне становище на ринку послуг із перевантаження хімічної продукції в Україні, зокрема аміаку, здійснюється разом із відповідним майновим комплексом (цехом перевантаження аміаку). «Таке рішення за відсутності в Україні механізму узгодження тарифів у сфері перевантаження хімічної продукції, у тому числі й аміаку, та без запровадження заходів щодо протидії монополізації у сфері перевантаження продукції може призвести до необґрунтованого завищення покупцем товариства тарифів на ці послуги, що негативно позначиться, зокрема, на діяльності підприємств хімічної промисловості України».