13 січня 2012 року набрав чинності новий порядок формування та введення змін цін/тарифів на житлово-комунальні послуги. Цей порядок було введено Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо процедури встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги» (№4231-ІV від 22 грудня 2011 р.).
Головною ідеєю цього Закону є виведення актів, якими встановлюються ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги з під дії Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Необхідність цієї реформи обґрунтовувалася їх автором регіоналом Ігорем Лисовим тим, що «для перегляду (встановлення) тарифів на житлово-комунальні послуги потрібно кілька місяців, що унеможливлює їх одночасне коригування разом із зміною вартості складових тарифу».
За це проголосувало 247 карток нардепів. З фракції Партії регіонів за це проголосувало 190 карток з 192, усі картки фракції Народної партії (Литвина) та групи Ігоря Рибакова «Реформи за ради майбутнього», а також 12 карток з 25 так званих позафракційних нардепів та картки 5 «тушок», що досі входять до фракції НУ-НС. Отже, згідно цього закону виконавці/виробники позбавлені права здійснювати розрахунок витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг, а органи місцевого самоврядування - встановлювати тарифи на більшість комунальних послуг. Одночасно визначено, що порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад розробляється і затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. Яким буде цей порядок поки невідомо. Законом визначено тільки те, що у разі зміни цін/тарифів на житлово-комунальні послуги виконавець/виробник повинен повідомити про це споживачів з посиланням на рішення відповідних органів не пізніше ніж за 15 днів до введення їх в дію. Раніше цей термін був 30 днів. Новим порядком прискореного підвищення тарифів у місті Чернігові чи не першими скористалися власники Комунального енергогенеруючого підрозділу «Чернігівська теплоелектроцентраль» ТОВ фірми «ТехНова», які орендують Чернігівську ТЕЦ. В листі, надісланому споживачам, вказано, що підстава підвищити тарифи на опалення з 1 березня 2012 року поки що тільки бюджетним організаціям (на 23,7%), промисловим та іншим споживачам (на 19,8%) є «Постанова НКРЕ № 61 від 3 лютого 2012 року та рішення Чернігівської міської ради № 301 від 20 грудня 2010 р.». Про це повідомлено споживачів рекомендованими листами від 16.02.2012 р. (поштовий штемпель 21.02.2012 р.) за підписом заступника директора із збуту теплової енергії-директора департаменту «Теплозбут» з додатком, що треба «вважати невід’ємною частиною Договору». Отже, навіть не враховуючи необхідний час для надходження листа поштою, повідомлення виробником послуг споживачів було здійснено пізніше ніж за 15 днів до введення змін тарифів у дію. Це може бути підставою для оскарження в суді введення нових тарифів з 1 березня 2012 року.
До речі, автору не вдалося знайти ні «Постанови НКРЕ № 61», ні «рішення Чернігівської міської ради № 301», на які посилалися виробники теплоенергії, бо ні «НКРЕ», ні міська рада не регулює тарифів на послуги теплопостачання. Щодо порушення термінів повідомлення споживачів про підвищення тарифів на опалення та посилання на неіснуючі підстави для підвищення тарифів, то це дріб'язок порівняно з тим, що партія влади фактично позбавила місцеві громади права на контроль щодо формування тарифів на житлово-комунальні послуги.