Три дні з 9 по 11 серпня 2010 року страйкували чернігівські тролейбусники. Причина зрозуміла і поважна: не виплата їм заробітної плати з травня місяця на суму біля 2,2 млн. грн.
Місцеві посадовці пояснюють таку ситуацію заборгованістю, що виникла через відсутність субвенцій з держбюджету на компенсацію права безкоштовного проїзду пільгових категорій громадян, яких в місті понад 70 тисяч. З них левову частку складають пенсіонери за віком.
За розрахунками субвенція тролейбусникам повинна б складати біля 22,6 млн. грн. на рік. Цього року ж для КП «Чернігівське тролейбусне управління» у бюджеті передбачено лише 10,1 млн. грн., з яких отримано лише третина суми, тобто біля 3.4 млн. грн. В той час як за сім місяців 2010 року з держбюджету, якщо б субвенція надавалося рівномірно помісячно, повинно було б надійти біля 5,9 млн. грн. Таким чином, недоотримано субвенцій на суму: 5,9 – 3,4 = 2,5 млн. грн. Цього було б достатньо для погашення заборгованості по зарплаті тролейбусникам.
Отже, з місцевих можновладців начебто не винен ніхто, крім, звісно, самих пенсіонерів. Вони ж найбільше страждають від цього страйку. Тепер їм доводиться сплачувати за проїзд на маршрутках і автобусах, що належать приватним перевізникам. Постраждали й звичайні громадяни, які користувалися найдешевшим комунальним електротранспортом, і тепер вимушені платити більше за проїзд.
Прибуток від цього страйку отримують тільки приватні перевізники, забиті під зав’язку маршрутні таксі і автобуси яких «рятують» ситуацію.
Дехто вважає цей страйк штучним, лобійованим власниками автотранспорту Серед них відомі чиновники і керівники комунальних закладів міста.
Пенсіонери переконані, що таким чином їх намагаються «привчити» всплачувати за проїзд в коммунальному транспорті.
Найбільш політизовані ж виборці припускають, що таким чином партія влади на передодні місцевих виборів 31 жовтня «стимулює» вступ до її лав безпартійних голів місцевих громад.
Сергій Соломаха
|