Великої визвольної війни Українського народу проти московських комуно-фашистських загарбників.
НЕ МОЖУ МОВЧАТИ.
Законом України «Про правовий режим воєнного стану» (№ 389-VІІІ) встановлено, що у разі утворення обласної та/або районної військової адміністрації на період дії воєнного стану та протягом 30 днів після його припинення чи скасування повноваження такої обласної та/або районної ради здійснюють відповідні обласні та районні військові адміністрації.
24 лютого 2022 року Указом Президента України було утворено 23 обласних, Київську міську, районні військові адміністрації, а голови обласних, Київської міської, районних державних адміністрацій набули статусу начальніків відповідних військових адміністрацій з небаченою в мирний час низкою повноважень.
Крім того, міським, селищним сільським головам надано додаткових майже "атаманських" повноважень одноосібно вирішувати питання, пов'язані з забезпеченням обороноздатності, та призначення посадовців.
До речі, Верховна рада України продовжила військовий стан в Україні на період літніх відпусток посадовців і народних депутатів до 23 серпня 2022 року.
Отже, в Україні з 24 лютого 2022 року створено жорстку персональну вертикаль влади, керовану з офісом Шостого Президента України, якої ніколи не було у жодного з попередніх Президнтів України, яка діятиме в Україні щонайменше пів року.
Щодо базового місцевого самоврядовання на рівні теритріальних громад, то ці місцеві ради, як і депутати цих рад, продовжують здійснювати свої повноваження згідно чинного законодавства.
Нагадаю, що Чернігівській області до 21 місцевої ради територіальних громад з кількістю виборців більше 10 тисяч і більше (міських рад -14, селищних - 6, сільських - 1) за відкритими партійними списками на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року обрано 582 депутати.
З них від політичних партій «РІДНИЙ ДІМ» – 157 депутатів, «НАШ КРАЙ» - 94, «СЛУГА НАРОДУ» - 83, ВО «Батьківщина» - 71, Радикальна партія Олега Ляшка – 49, «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА –ЗА ЖИТТЯ» - 48, «ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ» - 39, «ЗА МАЙБУТНЄ» - 24.
До 36 місцевих рад територіальних громад з кількістю виборців менше 10 тисяч (міських рад -2, селищних - 18, сільських -16) за мажиритарною системою на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та проміжних виборах обрано біля 790 депутатів.
З них, зокрема, самовисування – 148, від політичних партій «РІДНИЙ ДІМ» – 215 депутатів, «НАШ КРАЙ» - 165, «СЛУГА НАРОДУ» - 72, ВО «Батьківщина» - 98, Радикальна партія Олега Ляшка – 18, «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА –ЗА ЖИТТЯ» - 7, «ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ» - 28, «ЗА МАЙБУТНЄ» - 27.
Нажаль, мабуть, через загрозу колаборації у разі тимчасової окупації ворогом району або області, законодавець не визначив правовий статус депутатів обласних і районних рад в умовах введення воєнного стану в Україні. Таких депутатів в Чернігівській області аж 278.
Водночас, саме на депутатів місцевих рад згідно законодавства покладено контроль за використанням бюджетних коштів, виконанням посадовими особами місцевого самоврядування своїх обов'язків та управління комунальною власностю, а також 2/3 депутатів від складу місцевої ради вирішення земельних питань.
Переконаний, що у разі усунення або самоусунення депутатів місцевих рад під час воєнного стану від виконання, покладених них Конституцією України, обов’язків сприятиме повній узурпації влади в руках голів міських, селищних і сільських рад і їх найблищого оточення, що у поєднанні з жорсткою, але некваліфікованою персональною вертикаллю влади офіса Шостого президента, у разі неефективності її роботи в критичних ситуаціях по забезпеченню населення територіальних громад всім необхідним для виживання людей, загрожує національній безпеці Україні.
Без створення єдиної єфективної управлінської вертикалі від офісу Шостого президента, начальників військових адміністрацій, міських, сільських, селищних голів до депутатів місцевих рад всіх рівнів у тилу, який мобілізуватиме людей і ресурси на довготривалу і виснажливу боротьбу, ПЕРЕМОГА над ворогом неможлива.